servicii speciale

servicii

SIT - Dezvoltarea creativității

În contextul economic actual din ce în ce mai competitiv, inovația – în domeniul prestărilor de servicii, a produselor sau în ceea ce privește aducerea valorilor noi – este calea optimă pentru orice companie spre creștere și o dezvoltare continuă. SIT - Sistematic Inventive Thinking - este o metodă revoluționară în generarea ideilor noi, un instrument simplu, care ajută la rezolvarea problemelor acolo unde soluțiile obișnuite nu aduc rezultate.

Think [inside] of the box
Schimbarea de paradigmă rezultă din ideea potrivit căreia soluția creativă este ascunsă în problemă. După cum aratăși numele, SIT oferă o metodă sistematicăși reproductibilă de a crea idei noi, folosind algoritmi bazați pe cercetări psihologice și inginerești. Utilizând SIT, inovația poate fi planificatăși nu va mai depinde de noroc, inspirație sau izbucniri spontane de creativitate.

Cum funcționează?
SIT urmărește spargerea fixațiilor cognitive, prin folosirea instrumentelor de gândire SIT: reducere, multiplicare, fragmentare, unificare, dependență.

Se poate învăța?
Fiind o metodă sistematică, SIT poate fi înţeles, interiorizat şi utilizat cu ușurință de oricine în cadrul unui training de o zi, asigurând clienților noștri un avantaj de neprețuit în fața pieței concurențiale.

Unde se poate utiliza?
Metoda SIT a fost și este aplicată cu succes în dezvoltarea produselor noi, procesul de inovare a serviciilor, optimizarea proceselor, rezolvarea problemelor, creșterea eficienței și inovarea modelului de afacere.

De unde a apărut?
Metoda SIT a fost dezvoltată la Universitatea din Tel Aviv, în anii '90. Prima aplicare „comercială͟ a apărut în 1995, când compania Philips Consumer Electronics a încercat noua metodă pentru a dezvolta gama revoluționară de playere DVD, numita slim-line. Înainte de gama slim-line, forma playerelor DVD nu diferea de forma vechilor playerele VHS pe care l-au înlocuit, deși constrângerile provenite din tehnologia veche nu mai erau prezente. Cu ajutorul metodei SIT, inginerii companiei Philips au reușit să treacă de bariera ͞fixației formei͟și să reinventeze forma produsului după necesitățile momentului.