Traininguri speciale
SPID® I-IV
Strategii
de comunicare
situațională
SPID® este o metodă de dezvoltare dinamică, care permite urmărirea È™i documentarea dezvoltării participanÈ›ilor. Fiecare literă din acronimul SPID® reprezintă o strategie de comunicare, iar prin utilizarea conÈ™tientă a acestora creÈ™te semnificativ nivelul de eficacitate personală (Sympathy – câÈ™tigarea simpatiei, Partnership – managementul relaÈ›iilor, Information – dobândirea informaÈ›iilor, Defensivity – impunerea intereselor).
Metoda constituie o noutate în cadrul trainingurilor ÅŸi, în general, în cadrul dezvoltării competenÅ£elor umane. Trainingul ÅŸi chestionarul SPID® au fost create de un grup internaÅ£ional de traineri ÅŸi psihologi din următoarele motive: În contrast cu tehnicile de manipulare, SPID® reprezintă comunicarea credibilă care constituie baza legăturilor interpersonale de lungă durată. Prin chestionarul SPID® evoluÅ£ia ÅŸi rezultatul trainingului poate fi măsurat, oferind un ajutor de nepreÅ£uit managerilor HR, care-ÅŸi pot astfel documenta cheltuielile pe proiectul de dezvoltare. Genialiatea metodei constă în faptul că în fiecare dimensiune se regăsesc noÅ£iunile cunoscute din modelele statice, precum eficacitatea, realizarea de sine ÅŸi colaborarea. În afară de transmiterea cunoÅŸtinÅ£elor, trainingul SPID® oferăşi o modalitate de a obÅ£ine experienÅ£e proprii, unice, de învăţare în mod analog. Chestionarul ÅŸi trainingul SPID® se află în curs de prezentare pe piaÅ£a de training din România.
Creatorii metodei SPID® consideră că din ce în ce mai multe organizaÅ£ii vor comanda acest tip de training, pentru că, pe de o parte, fidelitatea metodei este mai mare, iar pe de altă parte, dezvoltarea persoanei poate fi observată în mod intuitiv. TendinÅ£a actuală ISO este măsurabilitatea ÅŸi considerăm că această tendinţă va apărea È™i în managementul calităţii.
SIT
Dezvoltarea
creativități
În contextul economic actual din ce în ce mai competitiv, inovaÈ›ia – în domeniul prestărilor de servicii, a produselor sau în ceea ce priveÈ™te aducerea valorilor noi – este calea optimă pentru orice companie spre creÈ™tere È™i o dezvoltare continuă. SIT - Sistematic Inventive Thinking - este o metodă revoluÈ›ionară în generarea ideilor noi, un instrument simplu, care ajută la rezolvarea problemelor acolo unde soluÈ›iile obiÈ™nuite nu aduc rezultate.
Think [inside] of the box
Schimbarea de paradigmă rezultă din ideea potrivit căreia soluÈ›ia creativă este ascunsă în problemă. După cum aratăși numele, SIT oferă o metodă sistematicăși reproductibilă de a crea idei noi, folosind algoritmi bazaÈ›i pe cercetări psihologice È™i inginereÈ™ti. Utilizând SIT, inovaÈ›ia poate fi planificatăși nu va mai depinde de noroc, inspiraÈ›ie sau izbucniri spontane de creativitate.
Cum funcționează?
SIT urmăreÈ™te spargerea fixaÈ›iilor cognitive, prin folosirea instrumentelor de gândire SIT: reducere, multiplicare, fragmentare, unificare, dependență.
Se poate învăța?
Fiind o metodă sistematică, SIT poate fi înÅ£eles, interiorizat ÅŸi utilizat cu uÈ™urință de oricine în cadrul unui training de o zi, asigurând clienÈ›ilor noÈ™tri un avantaj de nepreÈ›uit în faÈ›a pieÈ›ei concurenÈ›iale.
Unde se poate utiliza?
Metoda SIT a fost È™i este aplicată cu succes în dezvoltarea produselor noi, procesul de inovare a serviciilor, optimizarea proceselor, rezolvarea problemelor, creÈ™terea eficienÈ›ei È™i inovarea modelului de afacere.
De unde a apărut?
Metoda SIT a fost dezvoltată la Universitatea din Tel Aviv, în anii '90. Prima aplicare „comercială a apărut în 1995, când compania Philips Consumer Electronics a încercat noua metodă pentru a dezvolta gama revoluÈ›ionară de playere DVD, numita slim-line. Înainte de gama slim-line, forma playerelor DVD nu diferea de forma vechilor playerele VHS pe care l-au înlocuit, deÈ™i constrângerile provenite din tehnologia veche nu mai erau prezente. Cu ajutorul metodei SIT, inginerii companiei Philips au reuÈ™it să treacă de bariera fixaÈ›iei formei È™i să reinventeze forma produsului după necesitățile momentului.
EQ
Dezvoltarea inteligenței emoționale
Desconsiderarea importanÅ£ei emoÅ£iilor în afaceri este destul de răspândită, o asemenea importanţă fiind greu de acceptat sau chiar inacceptabil pentru mulÈ›i. Nu numai cercetările din domeniu, dar ÅŸi efectul trainingului EQ contrazic această presupunere greÅŸită. EmoÅ£iile influenÅ£ează judecata, procesele memoriei, atribuÅ£ia succesului ÅŸi eÅŸecului, gândirea inductivăşi deductivă. Mai mult, avantajează gândirea flexibilă, creativitatea. Sintetizând, cele patru aspecte esenÅ£iale ale inteligenÅ£ei emoÅ£ionale sunt: identificarea ÅŸi exprimarea emoÅ£iilor, utilizarea lor pentru facilitarea proceselor cognitive, decizionale ÅŸi de cunoaÅŸtere, respectiv gestionarea sentimentelor ÅŸi a emoÅ£iilor.
Leadership
Academy
Seria de traininguri Leadership Academy vizează în primul rând facilitarea alegerii celor mai potriviÅ£i candidaÅ£i pentru roluri de management sau coordonare echipe, È™i în acelaÈ™i timp, formarea echipei necesare pentru a performa cu succes, in viitor, in functii manageriale.
Programul se compune din mai multe module cu tematici diferite:
-
Leadership situational
-
Dezvoltarea echipei (modelul Tuckman)
-
Delegare eficace
-
Motivare
-
Gestiunea performanței
-
Acordare de feedback constructiv & managementul conflictelor
-
Dezvoltarea abilităților de public speaking;
-
Gestiunea eficientă a echipelor în condiÈ›ii de muncă: distance work & hibrid.
Participarea la training creează un limbaj comun, care favorizează un flux de comunicație clar, acest lucru se realizează prin cunoașterea modului de funcționare, a valorilor și culturii organizaționale, lucru care sprijină dezvoltarea cooperării.
Hybrid
leadership
Un stil de lucru hybrid, asemenea unui stil de lucru remote, scoate în evidență câteva trenduri de care trebuie să È›ină cont orice leader/ manager:
-
AngajaÈ›ii au priorități diferite când vine vorba de muncă È™i viaÈ›a personală, accentul fiind pus mult mai mult pe cea de-a doua zonă. De asemenea, schimbarea jobului datorită nevoii de a crea o balanță mai bună între muncă È™i viaÈ›a personală rămâne un motiv de top în demisii;
-
Flexibilitate nu înseamnă disponibilitate absolută dar nici lipsă parÈ›ială de implicare. Două perspective diferite care trebuie scoase în evidență È™i găsit numitorul comun de înÈ›elegere a flexibilității;
-
Micromanagement-ul duce la pierderea încrederii È™i a cooperării productive;
-
DeÈ›inerea unor abilități/tehnici de abordare a situaÈ›iilor dificile în ceea ce îi priveÈ™te pe manageri este esenÈ›ială.